Orgaandonatie

Kies een standpunt in de menubalk en klik dan op het logo van een partij.

Ons standpunt.

logo-christen-unie-002Het lichaam is niet van de overheid of van artsen, maar van mensen zelf, door God aan hen gegeven. Daarom is de ChristenUnie tegen het Actief Donorregistratiesysteem, maar voor actieve promotie door de overheid (bijvoorbeeld op contactmomenten met de overheid mensen hierop wijzen). Het is belangrijk dat meer donororganen beschikbaar komen.

D66 D66 wil het huidige donorregistratiesysteem vervangen door het zogeheten Actief Donorregistratiesysteem (ADR). D66 wil stimuleren dat mensen een eigen beslissing maken. Uit onderzoeken blijkt dat tweederde van de Nederlanders positief staat tegenover orgaandonatie……

logo-groen-links-002Iedereen recht op donororganen.

Orgaandonoren moeten niet bepalen wie hun organen later krijgen. Iedereen moet in aanmerking kunnen komen voor donororganen. Of je nu arm of rijk bent, gezond of ongezond, populair of impopulair – recht op gezondheid geldt voor ons allemaal…

pvdaDat er nog steeds patiënten overlijden terwijl ze op een wachtlijst staan voor het ontvangen van een donororgaan vindt de PvdA onacceptabel.

partij-voor-de-dieren-pvdd-logo-2015-small De Partij voor de Dieren is geen voorstander van het plan waarbij iedereen automatisch orgaandonor is, tenzij hij/zij aangeeft dit niet te willen.
Zelfbeschikkingsrecht is belangrijk en de integriteit van het eigen lichaam dient gerespecteerd te worden…..

logo-sgp-002Bij orgaandonatie gaat het om een emotioneel en gevoelig onderwerp: voor mensen die een keuze moeten vastleggen, voor nabestaanden die daadwerkelijk met orgaandonatie te maken krijgen als een geliefde is overleden en voor mensen die wachten op een orgaan. Daarom zijn er ook geen gemakkelijke antwoorden…..

sp Het registratiesysteem voor donoren moet worden omgezet in een Actief Donor Register. Dit systeem gaat uit van een verplichte registratie en een vanzelfsprekende solidariteit, waarbij iedereen het recht heeft om zijn of haar bezwaar tegen orgaandonatie te laten registreren…..

logo-vvd-002 Ieder mens die op de wachtlijst staat voor een orgaan, is er één te veel. Het is belangrijk dat er meer organen beschikbaar komen. Daarom onderzoeken wij allerlei verschillende manieren om dat voor elkaar te krijgen…..

Wat kun je bij ons nog meer vinden over orgaandonatie? Kijk en huiver!

cda-logo-150x150 logo-christen-unie-002 D66 logo-groen-links-002 pvda partij-voor-de-dieren-pvdd-logo-2015-small pvv2 logo_50plus logo-sgp-002 sp logo-vvd-002

Geen Standpunt of informatie.

denk2 https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma

Bekijk de politieke successen van de partijen.

Info RijksoverheidWikipedia en Twitter.

Deze pagina is gemaakt of aangepast op  18-8-2017

Advertenties